سیاست تبلیغات

هدف

هدف از این سیاست شرح نحوه جذب کمک های مالی و تعهد های قابل ارائه از طرف گروه کاربران لینوکس اصفهان به حامیان در قبال پشتیبانی آنها است.

سیاست

  • محتوی تبلغات نباید خلاف مرامنامه گروه باشد
  • محتوی تبلیغات نباید خلاف «سیاست مباحث مورد قبول» باشد.
  • تبلیغات نرم افزارهای انحصاری و تبلیغاتی که باعث گمراه کردن کاربران می شود مورد قبول نیست
  • حجم تبلیغات نبز نباید بیش از حد باشد
  • محتوی تبلیغ نمی تواند شامل تایید یا رد یک گروه یا شخصیت باشد و فقط جنبه اطلاع رسانی خواهد داشت



مدیریت

مسئول بررسی و دریافت تبلیغات مدیر جلسات خواهد بود.

تبلیفاتی که خلاف قوانین لاگ نباشند و در محدوده فعالیت گروه نباشد مانند تبلیغ فروش خودکار باید به تایید حداقل ۲/۳ از مدیران و سرپرستان برسد.

دامنه

تبلیغات می تواند در جلسات عمومی گروه یا سایت رسمی آن و یا در همایش های عمومی و یا محصولات گروه و یا هدایای ارسالی انجام شود در موارد دیگر که در این سیاست پیش بینی نشده به صلاح دید مدیر جلسات گروه امکان نمایش تبلیغ وجود دارد.

انواع تبلیغ

تبلیغ ها به صورت کلی به ۳ دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. تبلیغات مجازی که بر روی وب سایت انجام شده
  2. تبلیغات فیزیکی که به صورت استند ، بنر و پوستر یا برچسب ها تبلیغاتی نمایش داده خواهد شد
  3. تبلیغات زبانی که به صورت آوردن نام و یا تعریف و یا هر صحبتی که جنبه تبلیغاتی داشته باشد و در مکان های رسمی لاگ مانند جلسات گروه یا همایش ها عنوان می شود.


هزینه تبلیغات

هزینه تبلیغات متغیر بوده و با توجه به شرایط و توسط مسئول مربوطه تعیین خواهد شد مثلا تعیین هزینه تبلیغات همایش ها به عهده دبیر همایش خواهد بود.
تبصره ۱ : تبلیغات برای اعضای رسمی لاگ ۳۰٪ تخفیف و برای مدیران و سرپرستان و اعضای ارشد، ۵۰٪ تخفیف خواهد داشت ملاک ارائه دهنده تبلیغ نیست و تخفیف شامل صاحب تخفیف خواهد بود.
تبصره ۲ : در صورتی که محتوی تبلیغ در راستای اهداف گروه باشد ۵۰٪ تخفیف خواهد داشت و در صورتی که صاحب آن اعضای رسمی باشد ۶۵٪ و مدیران و سرپرستان ۷۵٪ تخفیف خواهند داشت.
تبصره ۳:اشخاصی که به عنوان اسپانسر شناخته می شوند می توانند معادل هزینه ای که انجام می دهند از تبلیغات با تخفیف ۶۰٪ استفاده کنند.
تبصره ۴ : تبلیغات عام المنفعه که ارزش ریالی برای صاحب آنها ندارد و در راستای اهداف گروه باشد مانند نرم افزار های آزاد با تایید حداقل ۲/۳ از مدیران و سرپرستان می تواند شامل تخفیف تا ۱۰۰٪ شود.

اسپانسر

اشخاصی حقیقی یا حقوقی که بیش از ۶۰٪ هزینه های یکی از فعالیت های گروه را پرداخت کنند می توانند به عنوان اسپانسر شناخته شوند.

در صورتی که بیش از یک اسپانسر برای یک فعالیت پیدا شد اضافه هزینه ها به صندوق گروه باز خواهد گشت.

تبصره ۱: تمام فعالیت های اسپانسر نمی تواند خلاف اهداف گروه باشد و حداقل یک فعالیت نه الزاما در راستای اهداف گروه که خلاف اهداف نباشد باید داشته باشد. مانند ارائه دهنده گان پهنای باند اینترنتی.
تبصره ۲: در صورتی که هزینه کمتر از ۵۰۰۰۰ تومان باشد اسپانسر شدن باید با تایید حداقل ۲/۳ مدیران و سرپرستان برسد.
تبصره ۳:اشخاص غیر تجاری مانند دانشگاه ها و یا ادارات دولتی که حمایت آنها منافع معنوی برای گروه دارد نیاز به پرداخت هزینه ندارند و با صلاح دید مدیر جلسات انجام خواهد شد.

ویرایش

«نسخه ۰.۱» این متن توسط هادی امین زاده در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۸۹ تهیه شده است.