بهراد اسلامی‌فر


behrad_eslamifar.jpg نام : بهراد
نام خانوادگی: اسلامی‌فر
تحصیلات: لیسانس کامپیوتر - سخت افزار
تخصص: شبکه
آدرس پایگاه اینترنتی: Linuxmotto.ir
توزیع لینوکس: Debian

درباره من

من از ۱۴ اسفند ۱۳۸۳ کار با لینوکس را شروع کردم. از همان روز اول استفاده از ویندوز را کنار گذاشتم . (به یاد ندارم دقیفا چه تاریخی دیگه به ویندوز سر هم نزدم). تخصص من شبکه های کامپیوتری است. در حقیقت Network Administration و Linux System Administration. یکی فعالیت های اصلی من تدریس لینوکس برای مدیران سیستم ، به عنوان مدرس رسمی LPI کاناداست.

تماس با من

آدرس صندوق پستی: behrad_es [AT..] Yahoo [DOT…] Com
از طریق کانال IRC

  • شناسه اینترنتی: behrad, tolstoy, TolstoyInLove
  • سرور: Freenode
  • کانالها: isfahanlug, #technotux, #debian-ir#



چرا مدیر سایت؟ (انتخابات ۱۳۹۳)

چند سالی است که هیچ یک از مدیران سایت فعالیت خاصی در زمینه توسعه و یا بهبود و یا حتی نگهداری سایت گروه کاربران لینوکس انجام نداده اند و مسؤولیت نگهداری (شامل به روز رسانی و انتقال سرور) بر عهده من و دیگر دوستان از جمله آقای امین زاده بوده است.

برنامه ها

  • تشکیل تیم فنی: هدف اصلی من تشکیل یک تیم فنی برای فعالیت بر روی وب سایت گروه کاربران لینوکس اصفهان است که بتواند این رکود در روند مدیریت سایت و سرویس‌های تحت وب را تغییر بده. در حال حاضر نیز چند تن از دوستان قول همکاری دادند تا تغییرات مناسب با هدف بالابردن کیفیت سایت و سرویس‌های تحت وب انجام شود.
  • ایجاد روندی برای نگهداری: علاوه بر آن در بخش نگهداری نیاز هست که روند نگهداری و به روزرسانی به صورت یک روند در آید و در صورتی که زمان لازم پیدا کردم روند را به صورت خودکار در آورم.
  • پیاده سازی روند پشتیبان گیری: در حال حاضر هیچ گونه پشتیبان و برنامه (Plan) ای برای پشتیبانی و بازیابی سرویس‌های تحت وب دیده نشده است.
  • موضوع دیگه ای که علاقه دارم همکاری با مدیر جلسات برای پیشبرد ثبت NGO هست. با توجه پیگیری هایی که این اواخر انجام شده، مسیر ثبت در سال جاری تسریع خواهد شد.


سابقه فعالیت

مسؤولیت ها

  • از اعضای موسس گروه کاربران لینوکس اصفهان
  • مدیر جلسات گروه کاربران لینوکس اصفهان - به مدت سه سال

ارائه های من

سال ۱۳۸۶


سال ‍۱۳۸۷


سال ۱۳۸۸


سال ۱۳۸۹


سال ۱۳۹۰


سال ۱۳۹۱


سال ۱۳۹۲

کارگاه ها


سایر فعالیت ها

  • متفرقه
    • شفاف سازی مسايل مالی با ثبت آنها در صفحه اسناد
    • ثبت و شماره گذاریی (ساماندهی) نامه های ارسالی از طرف گروه
    • مستند کردن کامل جلسات و وارد کردن صورت جلسات
    • برگزاری جلسات مدیران و سرپرستان و ثبت کامل صورت جلسه آنها


انتخابات مدیران ۱۳۸۹

فکر می کنم برای مدیر جلسات نیاز به ریز تخصص نباشه ولی ذکر می کنم و بیشتر به سابقه فعالیت می پردازم


برنامه ها

برنامه های زیادی در ذهن دارم ولی اولویت هایی وجود دارد و همچنین شرایط انجامش در سال آینده وجود دارد به همین دلیل در برنامه سال آینده قرار خواهد گرفت:

  • ادامه جمع آوری نظرات اعضاء و نیاز های آنها
  • اجرای پیشنهاداتی که امکان انجام آنها ایجاد شده است
    • برگزاری کمپ های آموزشی برای اعضاء ارشد برای جلب فعالیت بیشتر اعضاء
    • تقسیم وظایف لاگ در بین اعضاء علاقه مند
    • تعیین روند معرفی اعضاء جدید
    • شفاف سازی و منظم کردن روند انتخاب اعضای ارشد
    • برنامه ریزی برای بستر سازی به منظور جذب Geek ها (بر مبنای پیشنهاد بالا بردن سطح فنی گروه)
    • مطمئنا این بخشی از نظرات است. نظرات جدید یا نظراتی که هنوز تحلیل نشده اند به این لیست اضافه خواهند شد.
  • یکی از مواردی که خودم بسیار علاقه مندم و مطمئنا به صورت فشرده در فهرست کاری سال آینده خواهد بود فرهنگ سازی در دانشگاه ها و سازمان است
  • ادامه روند تکمیل مستندات - در بسیاری از مسايل هنوز مستندات لازم را نداریم. مطمئنا این روند ادامه پیدا خواهد کرد. به نظر من ایجاد مستندات یکی از بهترین روش ها برای انتقال تجربه و افزایش کیفیت عملکرد هستند.



ساختاری جدید برای فعالیت گروه

مدتی است همه دوستان و اعضاء لاگ صدای شکایتشون در اومده که دیگه ساختار فعالیت قبلی جواب نمیده. حق دارند و می شه در بخش‌های زیادی رکود را در گروه دید. البته این ویژگی یک اجتماع و گروه داوطلبانه است و باید بعد همیشه پس از مدتی فعالیت تغییراتی را اعمال کرد و رکود حاکم شده را شکست. علاوه بر آن برنامه رشد لاگ دارای مشکلات زیادی است. شاید بشه گفت اصلا برنامه ای نداره و پیش بینیی نشده. این موضوع را می شه تیم مدیریتی جدید دید. اثری از تجربه قدیم درشون نیست. در هیچ جا تجربه ها منتقل نشده و مسؤولان جدید در بخش‌هایی باید کل مسیر قدیمی‌ها را برای کسب تجربه و یادگیری کار طی کنند. خوب من پیشنهادی برای بارورتر کردن این داستان دارم.امیدوارم مناسب باشه.

جای چند موضوع در گروه خالی است و یا در بخش‌هایی تنها فراموش شده.

  1. هدف و شعار گروه (Motto)
  2. انتقال تجربه (وجود مربی)

در مورد اول باید نشست و انتخاب کرد. ولی در مورد دوم پیشنهاد تشکیل کمیته ها را می دم . این پینشهاد با قبلی یه تفاوت داره و اون هم اینه که قرار نیست کمیته ها مدیریت کنند. بلکه هدایت می کنند. سه کمیته می تواند وجود داشته باشد.

  1. کمیته فنی
  2. کمیته مدیریت
  3. کمیته روابط عمومی

مباحثی که باید روشن بشه توی این تیمها یکی اینه که به چه شکل انتخاب بشند. و در چه مواردی بتونند نظر بدند. البته فقط دارم می گم نظر

تغییرات پیشنهادی اساسنامه ۱۳۹۲

پیشنهاد من این هست که تغییری فعلا انجام نشه ولی ساختار جدیدی بر مبنای نیاز ها شکل بگیره که می تونه فارق از اساسنامه باشه و ساختار تمرین بشه و بعد وارد اساسنامه بشه.
پینشهاد من تشکیل یک سری کمیته و کارگروه هست تا فعالیت های گروه را هدایت کنند.

  • کمیته فنی
  • کمیته داوطلبان و آموزش
  • کارگروه سایت
  • کارگروه برنامه ریزی و برگزاری جلسات هفتگی
  • کارگروه همایش‌ها و جشنواره‌ها

پیشنهاد می کنم اساسنامه کانون عکس اصفهان را در اینجا مطالعه کنید. علاوه بر آن نگاهی به سایت خانه کودک شوش در اینجا بندازید.

موفق باشید